2011. július 18., hétfő

Világmotor - motorfejlesztésbefagyasztás

Egy régi-új témát veszek most elő. Mióta a formula 1 fejleményeit figyelemmel kísérem folyamatosan arról hallani a szabályhozók próbálják az autókat lassítani. A mérnökök pedig a minél gyorsabb autók érdekében próbálják a legvégsőkig feszegetni a határokat. Ez a kettősség folyamatosan egyre nagyobb költségeket okozott a csapatoknak (sajnos sokan áldozatul is estek ennek a nagy költekezésnek).
Aztán egyszercsak kitalálták a világmotor ötletét. Egységesen 1.6 l-es motorokkal oldanák meg nemcsak a Formula 1, de teljesen más a FIA alá tartozó kategóriák (pl.: WRC) meghajtását is (természetesen szériánként más-más teljesítménnyel). Azt nem tudom, hogy mit gondoltak az ötletelők... de mondjuk egy Ferrari szerintük az saját neve alatt használná a tőle teljesen idegen konstrukciót?

Persze a mai átmeneti megoldással sem vagyok kibékülve. Jelenleg a motorfejlesztők mindenféle mondvacsinált indokokkal csempészik be a fejlesztéseket a konstrukcióba. Ennek vált most áldozatául pl.: a Renault is (Korábbi bejegyzésben már utaltam rá). A lényeg, hogy szerintem egy picit káosz van ezen a téren. Remélhetőleg az új motor szabályok 2014-től majd rendet raknak... Belegondolva... 1.6 V6... ez is fura párosítás. Elég szunyog hangjuk lesz a verdéáknak ;-). Azért tennék egy apró kiegészítést az új szabályok mellé... hiszen nem lenne egyszerűbb, ha mindenki fejleszthetne a motoron bármit, de a teljesítmény elektronikusan le lenne korlátozva? A motorvezérlő elektronika egységes, könnyen megoldható lenne a dolog. Szerintem mindenki a fogyasztás csökkentésére törekedne, ami egy csomó hasznos fejlesztést hozna magával  a közúti technikákba is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése